Spännande!

Jag brinner ganska mycket för miljön även om jag tagit bilen liiiite väl för mycket till jobbet den senaste tiden och att jag reser emellan åt. Jag har känt ett bra tag att när jag ska ta tag i mina studier igen och börja studera på högskolan ska det vara ett naturvetenskapligt program med miljöinriktning av något slag. Tyvärr har jag i dagens läge inte den behörighet som krävs. Det som saknas är matematik D och fysik A, ämnen som jag valde att inte läsa på gymnasiet trots att det stod i vår kursplan. Idag kan jag känna att det var ett dumt val, men det kändes rätt då, så inte så mycket att göra åt. Idag har jag i alla fall anmält mig till en matematik 4 (matematik D i min värld) distanskurs på 25% till nästa termin. Då jag inte jobbar heltid utan 80% så kan det gå. Jag hoppas att jag kommer in på kursen och att om så är fallet, att jag lyckas hålla i ordning på alla bitar.