Slarver

Jag är helt hooked på Storytel. Jag lyssnar just nu på Sagan om Ringen och det är ju så mycket som de inte har kunnat ha med i filmerna (i brist på plats) så det känns som att jag lyssnar på en helt ny berättelse! Jag hade ingen aning om att Frodo är över 50 år gammal när han ger sig ut för att förstöra Ringen. Det är faktiskt en detalj som de kunde ha med i filmerna (om de nu inte redan har det och jag har missat det, heh). 
 
Idag har jag varit på gymmet och brände lite kalorier. Jag åt sedan upp de där kalorierna igen på en lunch/fika-dejt med Emma! Hon har spenderat tre månader i Ghana så hon berättade lite om det. Hon sa att hon har läst en artikel efter att hon kom hem från Ghana att det inte alltid är det bästa att arbeta som volontärarbetare på barnhem. Hon måste ha glömt att hon och jag hade ett samtal om det innan hon åkte, men men! Hennes avsikter med volontärarbetet kom ju från ett gott ställe så det är okej! 
Nu när jag kom hem såg jag att jag har fått massa räkningar, bl.a. en påminnelse till en obetald räkning. Jag förstår inte hur jag kan ha blivit så slarvig med räkningarna!? Jag känner att jag inte har någon koll på någonting just nu. När jag gick i skolan (alltså, högskolan) hade jag stenkoll på allt. På vad som förväntades på mig, vad jag behövde göra och hur jag ska göra det. Nu har jag ingen koll alls. Jag vet aldrig vad jag har för planer under en vecka och jag glömmer bort saker som har planerats. Jag måste börja plugga igen så jag har lite koll på livet igen (förresten FYI, den obetalda räkningen var betald, det var bara tele2 som inte hade koll).