Wed-nes-day

le me
 
Halli hallå. Här sitter jag och småfixar lite grejer inför Nya Zeeland. Har även läst på lite på ryggskott eftersom att jag fick precis beskedet av Sofia att hon har fått det, stackarn.. Hoppas hon tar till sig av råden jag givit henne, då blir hon nog bra på nolltid #läkarenEmma. 
Vad mer då? Tja, mitt liv rullar på som det alltid gör. Jag är på jobbet som vanligt, är i gång med träningen även om det går ganska trögt och är fortfarande en inre kamp varje dag att ta sig dit och mamma, pappa och hund är hemma så nu pussar jag en massa på vovven. Juste, jag är även uppe i dag fyra utan socker (alltså då socker som i godis, bakelser, O'boy, läsk osv). Jag kände att jag var inne i ett stort beroende. Jag åt något sött VARJE DAG, flera gånger varje dag. Började bli rädd för att jag skulle skapa mig själv någon form av diabetes och få en massa hål i tänderna så i söndags sa jag nej! Än så länge går det ganska bra. Jag har ett stort behov av att äta något gottit både igår och i förrgår men idag var det betydligt lättare. Jag längtar bara tills en vecka har gått, då borde allt sötsug vara som bortblåst!
Förutom dessa grejer funderar jag på att gå till frissan igen. Den här gången klippa håret kortare så att det inte nuddar axlarna och även slinga/färga håret ljusare. Som man kan se på bilden har jag en vit större slinga i håret och den vill jag inte ha där. Har tappat färgen där, så det är mitt "naturliga" hårfärg. Suck. TUR att det finns massa kemikalier där ute i världen som kan fixa dessa hårproblem.