En av resorna som borde varit längre

Förra sommaren fick min syster för sig att hon absolut behövde lämna Sverige innan hennes sista år på gymnasiet började. Vi började då fundera och leta efter roliga resmål och kom fram till att det var dags för att se Berlin! Vi hade ju varit i Paris i början av sommaren och Elin hade även varit i London under våren. Jag hade heller aldrig sett Berlin så det var en jätte bra idé tyckte vi båda. Det tyckte Patrik också och vips så följde han också med! Hela grejen var ganska oplanerad. Vi bokade flyg och hotell bara någon/-ra dagar innan avfärd och ingen av oss hade egentligen koll på vad man skulle se och göra i Berlin. Om jag minns rätt så var vi bara där två nätter och tre dagar.
 
Men åh vad kul vi hade det! Vi hade dock grymt otur med klubbarna. Först hamnade vi på en klubb som hette Weekend. Där spelades det endast techno, något som vi sällan dansar till. Men vi gjorde det bästa utav situationen och dansade natten lång. Kvällen efter hade vi letat upp en klubb som hette Cookies som verkade vara hur bra som helst! Jag minns att jag var såååååå taggad på att få dansa på den klubben. Vi går då runt i Berlin och försöker hitta den här klubben och vad kommer vi till? En igenbommad dörr. Stängt. Dött. No music. Alltså. Okej, det var motstånd nummer ett. Men vi tar det chill och letar vidare till nästa klubb som ska vara i närheten. Då är det tydligen någon form av hotell som inte alls är en klubb? Irritationen börjar sakta men säkert uppstå, speciellt hos min syster. Men vi fortsätter vår färd och börjar gå mot ett håll där det tydligen ska finnas en annan klubb. Då hittar vi en klubb! Men det var någon privatfest och trots våra försök fick vi inte komma in.. Den kvällen slutade med vin på rummet, jippi..! 
I efterhand tycker jag att hela den kvällen är så rolig! Tidigare under kvällen hade Patrik lyckats spärra Elins bankkort då han skulle ta ut pengar åt henne. Detta pga att Elin gav honom fel kod. Allt gick fel den kvällen, haha! 
 
Nu när jag tittar på alla bilder från resan känner jag att vi verkligen måste åka dit igen! Jag tog alldeles för få bilder och jag kan erkänna att jag inte ens vet vad det är saker jag har sett i Berlin? Dålig turist. 
 
TV Tower, Berlin. Nära Alexanderplatz.
 
Berlin Cathedral, Cölln
 
En flod på väg mot Cölln, Berlin
 
Berlin är gjord av graffiti i stort sett
 
 
 
Framför Berlinmuren
 
Berlinmuren
 
#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

vad fina bilder

Svar: Tackar :)
Emma

#2 - - Lydia Elstig:

Riktigt fina bilder!

Svar: Tackar! :) Jag måste dock ge cred till kameran ;)
Emma

#3 - - MADDISENJ.SE:

Fina bilder

Svar: Tack så mycket!
Emma

#4 - - N:

Härliga bilder

Svar: Tack tack!
Emma

#5 - - valeria:

jätte fina bilder verkligen! vill ocksåå

Svar: Tack så mycket! :D Äsch, bara att hålla utkik efter Norweigans priser så kommer du nog iväg snart ;)
Emma

#6 - - Skogsraah ☾:

Låter som att ni hade jätteroligt :)

Svar: I det stora hela blev det ändå en bra semester. Berlin rekommenderar jag starkt! :)
Emma