HJÄLP, nu gör jag det igen.

Okej, av någon anlednig har jag fått för mig att ansöka till universitet i höst. Om jag skulle bli antagen, vilket är mindre troligt, så vet jag inte riktigt vad jag skulle göra. Studierna är främst i Sverige (om endast i Sverige) och mannen min bor i Nya Zeeland. Frågan för oss handlar om vart vi ska vara den närmaste tiden. Liam har sitt hus som han gärna vill betala av innan han far till Sverige och jag har egentligen ingenting som håller mig tillbaka i Sverige, förutom mitt sug att börja studera igen.. Jag har känt ett långt tag att jag vill kicka igång med studierna. Jag gillar att lära mig nya saker, jag gillar att spendera pengar på alldeles för dyrt studiematerial och jag gillar att ha något att fokusera på. Jag slutade på min förra utbildning på Södertörns Högskola då jag kände att programmet jag studerade var helt meningslöst och att mina kära medstudenter där var ju mindre engagerade, vilket drog ned på mitt engagemang också. Det adimistravtiva var ju också en katastrof, så även om jag gillade att studera och allt det innebar, så känner jag att jag gjorde rätt val än idag. I alla fall, jag har suttit i några timmar på antagning.se och gått igenom alla utbildningar som finns där ute. Över 1000 utbildningar finns i Sverige, jösses. Sedan jag kom till Nya Zeeland har jag känt mig mer vilsen än tidigare men jag känner nog att jag lyckades hitta lite utbildningar som skulle kunna vara för mig. Lite ledarskap, lite kreativt grafisk design eller kanske ekonomi? Mitt “rädda världen“ vet jag inte om jag fortfarande vill sträva efter. Man behöver ju inte studera i tre år för att göra det man kan för Moder Jord.