WINNING!

En ny vecka igen. Jösses vad tiden går fort! Om ca 10 dagar är det exakt ett år sedan jag och Sofia landade på Auckland flygplats för första gången. Så för ett år sedan smygstartades våra nya liv. Vad galet! Allting är så annorlunda nu jämfört med ett år sedan. Jag undrar vart jag hade varit idag om jag inte hade träffat Liam. Hade jag pluggat? Hade jag fortfarande jobbat på OKQ8 eller hade jag kanske flyttat till ett annat land bara för att? Det är lite kul att tänka "undra om" ibland. :) 
 
Allt är bra med mig här i Wellington. Superbra faktiskt! I lördags fick jag och Liam den goda nyheten - vår ansökan om ett "Partnership Work Visa" har blivit godkänt! Vi blev så glada! Det här var exakt vad vi behövde höra! Vi fick sex månaders visum, vilket visserligen inte är jättelänge men det räcker gott och väl. Vi fick antagligen "bara" sex månader eftersom vårt förhållande är så pass nytt. Så nästa gång vi ansöker kanske vi får ett år? Oavsett är vi så glada! Nu kan jag verkligen kicka igång livet här. Jag ska sätta mig nu och söka fler jobb. Det är nu allt börjar! Åh jag blir så glad! Det finns ljus i tunneln! 
 
GRATTIS TILL OSS