Anzac day

Idag är det den 25 april, Anzac day (en helgdag här borta där vi hedrar de män som slogs i första världskriget, så allting är stängt till kl 13 sen får de öppna igen) och det är även min mors födelsedag! Det är jättetråkigt vid dessa tider att jag är på andra sidan jorden när jag faktiskt vill vara i Sverige och fira mamma. Jag vill baka en tårta med massa grädde på (även om mamma inte tycker om den typen av tårta, hah), fika i massor och jag vill se hennes min när hon ser vilka presenter hon får. Åh, jaja, jag får fira henne i augusti. ♥
 
Idag har jag en ledig dag. Chefen frågade faktiskt igår om jag kunde tänka mig att jobba idag 13-16 med OB, vilket är as najs. Jag sa att ja det kan jag göra men jag vill fortfarande jobba de dagar jag redan är schemalagd på (vilket är onsdag till lördag den här veckan). Jag fick svar; "nej det kan vi inte göra för då jobbar du mer än 40 timmar den här veckan". Jag poängterade att mitt kontrakt säger minimun 30 timmar i veckan, ingenting om något max. Visserligen om jag jobbar 90 timmar under två veckor så måste de betala mig övertid, men om jag skulle jobba tre timmar extra under en vecka skulle knappast få mig att hamna på 90 timmar under en 2 veckorsperiod. Så jag sa faktiskt nej då. Jag är trött på att jobbet inte riktigt möter mig halvvägs i sådana här frågor. Det var en gång som en kollega behövde hjälp med någon som kunde jobba istället för henne, jag erjöd mig men sen fick jag "skit" för det, eftersom jag skulle då jobba mer än 40 timmar under en vecka. Jag vet inte, jag förstår inte riktigt. JAJA!
 
Så eftersom jag är ledig idag har jag fortsatt målandet i köket. Solen skiner idag så det är lite tråkigt att vara inne hela dagen men jag gick faktiskt på en ganksa lång promenad med Stubby. Det var en riktigt skön promenad.
 
Oh, igår bjöd Liams broder fru ut oss på middag. Vi åt indisk mat, självklart. Det är typ det enda du kan gå ut och äta här borta. Indisk mat och kinesiskt. Tur att jag älskar indisk mat, speciellt malai kofta. Det är grejer det. Testa.