Bara lite ditten och datte

Fan vad jag har saknat att sitta vid datorn. Jag älskar att sitta vid matbordet, med datorn framför och bara leka runt. Kolla bloggar, läsa nyheterna, kolla videoklipp på Youtube och kanske skriva om min dag här också. Det är extra najs när jag har huset för mig själv, vilket jag har idag. Det är bara jag och Stubby hemma, Liam är på jobbet. I eftermiddag ska han, jag och Liams syster Siân på ett svenskt fikaevent. Det ska bli så kul! Jag ska ta med mig kameran och förhoppningsvis blir det en massa fina bilder! Jag har hört rykten om att det ska finnas princesstårta (!). Jag är inte så förtjust i princesstårta, men hur svenskt kan inte det bli?! Jag är så taggad, bara för att få äta något typiskt svenskt. Det är ganska intressant hur mycket man kan sakna vissa saker, saker som man tagit för givet. Som till exempel godisurvalet vi har i Sverige (något som jag aldrig tog för givet!!!), Fettisdagen, SL-kollektivtrafik, platt och lätt att cykla överallt. Åh, det ska bli så najs att besöka Sverige i sommar! Jag har planerat in en hel del. En hel dag på Gröna Lund och ytterligare en dag på Djurgården (jag tror dock vi skippar Skansen, gillar inte zoon) där vi ska titta på Vasaskeppet, Aquaria och andra roliga grejer där. Gamla stan, Södermalm, Östermalm, SÖDERMALM! Södermalm, älskar det stället. Så mysigt. Speciellt på en solig dag. ÅÅÅH STOCKHOLM! ♥
 
Förutom att sitta vid datorn har jag bara lyssnat på podcasten "S-Town" och testat ett nytt kaffe jag köpte här. Det är inte Gevalia, vilket suger MEN det var helt ok. 3/5 kaffebönor får det här kaffet av mig.