Långfredagen är fan i mig den längsta dagen på året

Uppenbarligen spelar det ingen roll vart på jorden jag befinner mig på långfredagen - den känns alltid lika lång. Har jag varit på jobbet har det känts som om minuterna står stilla, är jag ledig känns det som det finns för många timmar på dagen. Jag förstår inte, hur är det möjligt?! Jag är alltid så uttråkad på långfredagen. Finns ingenting att göra. Inga affärer att besöka. Jag kan inte ens gå och köpa lite choklad, mataffären är ju stängd. Tur att jag bakade en "kladdkaka" igår.  Sofia och Tom håller på och packar för fullt. Imorgon flyttar de. :O 
 
Så ja, idag är det fredag. Det är den sista dagen på mitt nuvarande visum, sedan går jag in på ett "temporätvisum". Eftersom jag skickade in min visumansökan mer än en månad innan det går ut och den är just nu under "bearbeting" så får jag ett tillfälligt visum tills jag hör domen. Alla får hålla fingrarna att jag får ett visum. Livet blir ett jävla helvete rent ut sagt om jag inte skulle få ett... Då måste jag åka tillbaka till Sverige och jag och Liam måste lista ut vad nästa steg skulle vara... 
 
Och på tal om ingenting - Nelly Furtado är tillbaka! WHAT!? Jag har saknat henne så. Jag minns att jag brukade lyssna sönder på hennes album "Loose" med alla asbra låtar - Maneater, Promiscuous, Say it Right, All good things etc!