Weta Christmas Party!

En ny månad. Eller ja, vi är en bit in i decembermånad nu men jag har inte suttit vid datorn sedan november. Vi har haft skinande sol i en månad nu och vi behöver verkligen få lite regn! Allt gräs har dött och det är knappt något vatten kvar i ån. Idag har vi det i alla fall mulet så jag hoppas på att det ska bli lite regn. 
 
Och jag måste berätta om gårdagen! Liam har fått ett jobb på Weta Digital. Ni vet, de som står bakom Lord of The Rings, Avatar osv. Jag tycker att det är jättecoolt! Så igår var vi bjudna på deras julfest. Det var väldigt coola människor där. Sir Peter Jackson var i något VIP-rum (han äger ju Weta), Scarlett Johansons livvakt var där och en hel del inspirerande personer. 
Weta hade hyrt ut Westpac Stadium. De hade gjort korridorerna som går runt arenan. I korridorerna hade de gjort olika partyrum. Man behövde gå igenom en mörk korridor för att komma till varje rum. 
 
Det första rum vi kom till var "Silver". Där spelades technomusik, låg silverballonger på golvet, tjejer i glitter som stod och dansade robotaktigt på scenen. Det var så coolt. Tyvärr filmade jag bara uplevelsen, tog inte så många bilder faktiskt. 
Andra rum som vi besökte var guld! 
 
 
Mitt favoritrum som vi kom till var "Silent Disco". Innan man gick in i rummet fick alla ett varsitt headset där det fanns tre kanaler. Så man kunde välja vilken musik man ville lyssna på, så alla stod i ett rum och dansade och hade hur kul som helts, trots att det var helt tyst! Så rolig idé.