Julgran, jobb och husmorsgrejer

God morgon! Här i Nya Zeeland är det eftermiddag och solen har skinit hela dagen. Känns ganska olustigt emellanåt att jag sitter här borta på andra sidan jorden och när ni hemma i Sverige får morgon så börjar det näma sig kväll här. Knasigt. Jaja. Allt bra med er? Med mig är det bara finfint. Jag har tagit ner julgranen idag (jag vet, borde ha gjort det tidigare) och städat en hel del. En hel del jobb har jag sökt också. Min anställning är ganska oviss. Jag blev anställd på Decjuba som behovsanställd i december och januari. Januari är snart över och jag vet inte riktigt vad som kommer att hända. Finns eventuellt möjlighet med heltidsanställning, men ingenting är säkert just nu. Jag har inte fått några svar från regionschefen så, ja, dags att söka nytt. Det är ganska synd eftersom jag trivs bra på jobbet och vill utvecklas mer där, ta mig an mer uppgifter än att bara ta hand om kunderna. Lite mer "manager" grejer så att säga. Sånt är livet dock, eller hur? 
 
Dagen har annars varit jättebra! Vaknade 6:30 imorse, gjorde frukost till både mig och Liam och låg sedan i sängen till kvart i åtta. Gick upp, kastade i tvätt i tvättmaskinen, tömde diskmaskinen och brassade sen en kopp kaffe i kaffebryggaren som jag fick i julklapp av päronen! Sofia och jag satt sedan och drack en varsin kopp och hade en "catch-up". Även om vi bor i samma hus så ses vi sällan, vilket är tråkigt. Jag kan tycka att vår relation har förändrats, men det är kanske ganska självklart att det skulle hända med tanke på att vi bor ihop? Jaja, kaffe ihop imorse var en bra idé! Jag skjutsade henne senare till jobbet för att sen åka och simma och göra lite nödvändig shopping. 
 
Som sagt, dagen har varit bra. 
 
 
#1 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Härligt äventyr, hoppas du hittar jobb