Huvudvärk, ryggvärk och en massa andra sorters värk

Det är kolsvart utanför fönstret och det är bara jag och hunden hemma just nu. Liam är hos sin bror och hänger lite, känns ganska skönt att ha en vardagskväll för sig själv faktiskt. Jag har inte gjort så mycket, gått på promenad, städat i köket, tagit en lååång dusch och nu sitter jag här med en kopp te medan jag lyssnar på P4 Stockholm. Tänk att något så enkelt kan kännas så bra? 
 
Idag har jag jobbat hela dagen. Jag har haft en ständig huvudvärk också. Den här värken har legat i tre - fyra dagar nu och jag börjar bli jävligt less. Det är hanterbart just nu, men igår var det brutalt. Slutade med att jag spydde när jag kom hem från jobbet och gick till sängs direkt. Dock var det (som vanligt när jag har huvudvärk) sjukt svårt för mig att somna. Jag brukar vara ett proffs på att somna, men inte igår. Till slut gick det. 
Förutom huvudvärken har jag haft en brutal ryggvärk. Jag tror att huvudvärken går hand-i-hand med ryggvärken, att ryggen påverkar huvudet. Så jag tror att det är min kropp som skriker åt mig att gå till gymmet och även till simhallen. Jag har legat på latsidan den seanste tiden, oops..
 
Och juste, i lördags var jag på "Swedish High Tea", som de kallade det. Jag personligen skulle kalla det för söndagsfika (på en lördag) men okej då! Det var riktigt trevligt. De som anordnande eventet hade hyrt ett litet café och vi var ungefär 50 personer som var där. De hade bakat en massa gott! Prinsesstårta, Drömmar, Toscakaka, Kolakaka och härliga mackor. Jag träffade en hel del svenskar och deras partner, dock var jag nog den yngsta där. Verkar som att övriga svenska 20 åringar som bor i Wellington inte är så inne i att fika med främlingar, haha.
 
prinsesstårta!
 
gottigott!