stressnivån är hög

Hej! Det är kallt som satan nu, det verkar som om vi helt hoppade över hösten och gick direkt till vinter. Vi har haft stadiga 5 till 10 grader i två dagar nu, vindbyar uppåt 40 m/s. Mycket regn har vi haft också, grejt...! 

Mitt liv är en aning stressigt just nu. Det renoveras mycket i huset och jag känner att jag inte hinner med mentalt. Tyvärr är de allra flesta beslut som tagits i samband med renoveringen inte mina och det har inte varit några kompromisser heller. Jag har suttit i baksätet ett litet tag och jag vet ärligt talat inte om jag tycker om det. Jag vill liksom inte bara hänga på, jag vill bestämma i mitt liv om ni förstår vad jag menar. 
Missförstå mig rätt nu, jag trivs för det mesta här borta i Nya Zeeland med Liam. Men hela grejen med att bo i hans hus, inte vårt hus, är faktiskt ganska jobbigt. Jag känner att jag inte kan ha en åsikt, det är ju inte mitt hus i slutändan. Så att när man kommer hem efter en pissdag på jobbet och hela huset ser ut som en byggarbetsplats, då blir man ganska trött/stressad/irriterad. Finner ingen ro någonstans..   

Nej men vilket tråkigt inlägg det blev. Men kände att jag behövde skriva av mig heh