Opererat mig!

Hej! Ett tag sen, igen!!! Men den här gången har jag en ganska bra anledning till att inte sitta vid datorn. I söndags opererades min blindtarm bort. Jag kände en smärta i magen i fredags och på söndagen blev det värre. Smärtan låg på höger sida i min mage och det är just där blindtarmen sitter. Så vi åkte till "after hours" istället för akuten, för då får man träffa en läkare relativt snabbt. Hon klämde och tryckte på min mage och kom ganska snabbt fram till att det kan vara blindtarmen som blivit infekterad och bör opereras bort. Hon skickar mig till kirurgteamet och där tar de blodprov. Visar sig i mitt blod att något är infekterat och läkarna där är helt säkra på att det är blindtarmen. Så vid tio på kvällen på söndagen låg jag på operationsbordet och det skars i mig. USUCUCHCHUCUCHCUCHC. Blääääääääääääää
 
Idag är det fredag och jag mår så mycket bättre! Jag kan gå på promenader (ganska långtsamt och inte så långa) men det går! Och jag kan gå på toa själv, WIHOO. De första dagarna var någon tvungen att följa med mig för att jag tenderade att svimma när jag ställde mig upp, lol. Låg blodtryckt. Inte lätt att vara lång.