Fredagar är värst

Hej! Idag är det fredag och det är kallt som satan. Braskaminen jobbar för fullt med att värma upp huset. Det finns defintivt för- och nackdelar med att ha en braskamin. En nackdel är att du måste jobba mer för att få igång den. Har vi ingen tändved måste man ställa sig och hugga ved. Det är något jag aldrig gjorde när jag bodde hemma i Stockholm. Pappa köpte en värmepump som alltid var igång och sen när det köptes en braskamin såg han till att det fanns tändved. Och med alla element osv, så var det helt enkelt aldrig kallt i huset. Det var alltid runt 20 grader hemma. Jösses, vilken lyx jag växte upp med! Ett hem som inte är kallt. Tack mamma och pappa för att ni höll oss varma! 💗
 
Varje fredag brukar jag ha en sådan ångest. Det är min lediga dag här hemma och jag har så svårt att hitta något att göra. Jag får ingen ro av att inte göra någonting heller eftersom jag VILL göra saker. Det är så ofta som jag har ingenting att göra, att jag nu inte är bekväm med att inte göra någonting (haha jag hoppas den meningen "makes sense"). Jag vet dock att det är något jag måste jobba på. Jag ska kunna vara okej med att inte göra något speciellt och jag ska vara okej med att vara själv en hel dag utan att vilja gråta. Jag måste jobba på att inte sätt press på mig själv av att ständigt göra någonting.