Work permit

Jag som hade bestämt mig att ta tag i att skriva av mig ordentligt här (jag kan ju inte skylla på att jag inte har någon laptop längre..) men det har ändå inte blivit av...! Jag vet inte riktigt vad jag kan säga, mitt liv har varit ganska "fullt ös" om man säger så. Som jag nämnde tidigare opererades min blindtarm bort för en månad sen. Det är egentligen inget stort ingrepp i sig men för mig var det stort. Jag är inte sådär jättevan vid sjukhusvistelser, jag brukar hellre må dåligt hemma (även om jag många gånger kanske borde faktiskt ha gått till läkaren) då jag tänker att det helt enkelt får gå över av sig själv - jag har ju ett immunförsvar som ska ta hand om det ju! Jag mår till vardags ganska lätt illa och sen att någon faktiskt öppnade upp min mage och tog ut ett organ ur mig får mig bara att spy!! Smärttröskeln är låg också så hela grejen var bara jobbig och för mig, en stor grej. Jag har känt mig så hjälplös ända sedan dess. Jag får inte lyfta någonting (FORTFARANDE) och på jobbet är det definivt en fördel om man kan hjälpa till att flytta möbler.. Jaja, det är som det är!
 
Jag har även fyllt år sedan sist! Fyllde hela 24 år så nu är jag gammal. Födelsedagen spenderades på jobbet, följt av middag på den japanska restaurangen Origami. Riktigt mysigt och maten var otroligt god! Origami är nu defintivt en av mina favoritrestauranger här i Wellington! 
 
Idag fick jag ganska så roliga nyheter - min visumansökan har blivit godkänd så jag får stanna i Nya Zeeland! Det är otroligt skönt att ha det här från mina axlarna nu. Det tar verkligen på en, att inte veta om man får stanna eller inte. Ska jag lämna Nya Zeeland vill jag att det ska vara för att jag vill lämna, inte för att Immigrationsverket tycker så. Och sen att jag har betalat skatt till det här landet i över ett år nu gör det mer personligt till varför man bör stanna, haha! 
 
kan vi bara stanna och diskutera hur fruktansvärd jag såg ut idag? mitt hår är en jävla katastrof - hjääälp