Tar tag i saker

Det är tidig förmiddag här borta och vi har haft värdlens oväder i natt. Stormvindar så starka som 150km/h och tungt regn. Jag har vaknat flera gånger i natt för att vindarna har varit så starka. Emellanåt har det känt som om fönstrerna skulle gå sönder. Nu är det dock lugnt här borta i Wellington. Vinden har lugnat ner sig och det har slutat regna. Förhoppningsvis kan jag ta mig på en promenad idag. Min mage har varit så uppblåst sedan igår vid lunchtiden och det enda som gör att det känns bättre för mig är att gå på promenader. Så det är det jag ska göra idag. 
 
Jag ska även ta och ringa immigrationsverket. Mitt visum går ut om tre månader och jag måste ha skickat in min ansökan om ett nytt visum om max två månader. Jag har dock ingen aning vad det är de vill ha av oss den här gången. Är det samma visum vi ska ansöka om (Partnership Based Work Visa) eller finns det en annan variant vi ska ha? Oavsett vet jag att det kommer bli mycket jobb och väldigt stressigt. Kanske ska nämna att det är dyrt också? Det här visumet kostar $400, vilket är ungefär 2400kr. Jävligt mycket pengar för lite papper och rättigheter att jobba i ett viss land.. Suck.