Middag och så

Sitter i skrivande stund och lyssnar på en podcast. Floki ligger under skrivbordet och tuggar på mina tår. Måste hela tiden säga åt henne - hon är så olydig! Det är minsann inte lätt att uppfostra en valp. Men hon har i grunden en bra natur, så jag tror att om vi bara ägnar ännu mer tid åt att uppfostra henne, så kommer hon bli världens bästa hund!  Stubby (vår andra hund) är så otroligt fin så vi kan inte misslyckas. 
 
Igår åkte vi till stan för att äta lite middag. Vi mötte upp två av våra vänner och hamnade på "The Tasting Room" på Courtnay Place. Riktigt bra mat måste jag säga faktiskt! Vi var där inte så länge dock utan åt upp maten och åkte sedan vidare till en kompis och hängde där ett tag. Det var en riktigt bra fredagskväll! 
En liten rolig sak hände dock. Jag besökte min gamla arbetsplats igårkväll på väg till restaurangen. Jag sa hej till alla och allt var frid och fröjd. Förutom att min gamla chef kollade på mig och sen gick iväg. Hon är också över 50 år gammal... Stelt. Jag menar, jag var ju inte en så bra arbetare att chefen kan bli skitförbannad för att man säger upp sig? I alla fall med tanke på att de visste att jag kollade runt för nya möjligheter hela tiden och att de var mina referenser... Hm.....
 
suddig bild men Liam och en kompis delade på en "Platter"
 
hade på mig en grå klänning igår! Slängde på mig en babyblå cardigan