Den där valen

Alldeles för lång tid har gått igen sedan jag sist skrev. Livet har som vanligt gått i full fart - vi har hållt hemmafest med en hel del människor och en del drama, jag har försökt träna en hel del, jag har gått på arbetsfest och jag har sett en livs levande val. I måndags började det komma rapporter om att en "Southern right whale" hade setts i Wellington. Vi får delfiner, späckhuggare, pingviner och stingrockor ganska ofta i hamnen men det är tydligen otroligt ovanligt att valar kommer in till hamnen. Så igår (torsdags) gick jag ner till hamnen och tänkte försöka se valen. Och rätt vad det är så hoppar valen ur vattnet! Han verkade vara på jättebra humör och det blev jag också efter jag såg honom hoppa och ha sig! 


Jag lyckades inte få en bra bild på valen så jag sket i att fotografera och valde att bara titta på honom! Den här bilden är tagen från Google och det är såhär valen ser ut. 😊🐋