Deadpool 2

I onsdags var jag på Nya Zeeländska preimären av Deadpool 2. Jag gick med Liam och Hayden, som båda jobbar på Weta Digital. Weta gör visuella effekter i filmer osv. Ägs av Sir Peter Jackson, han som gjorde Lord of the Rings filmerna 😉 Weta hade inte så mycket att göra med i Deadpool, förutom att när Deadpool har på sig sin mask och det ser ut som om han pratar, ja den delen gör dem. 
 
I alla fall - jag hade inga förväntningar alls på den här filmen. Men jag var så nöjd när jag lämnade biografen runt midnatt! Jag tycker att de svär lite väl mycket i filmen och att hugga av armar till höger och vänster gör mig illa till mods, MEN den är grymt rolig. 
 
Det jag gillar med Deadpool är att den är inte seriös. De gör narr av verkligheten och ständigt påpekar att det är faktiskt en film vi tittar på. "Plot holes" existerar inte i filmen för Deadpool, eller någon annan, påpekar att här är det ett "Plot hole", vilket resulterar i att "plot holeet" försvann. Smart va? 
Det är ständigt något som händer genom hela filmen att man inte har tid att vara uttråkad. Vi hör skämt på skämt, följt av slagsmål. Det är perfekt. Det är också ganska kul att de gör referenser till X-Men, Avengers och även lite DC Comics också. 
 
Och filmen var "bara" två timmar lång, VILKET ÄR AWESOOOME.
 
Så i det stora hela - en stark 4 av 5! 🐵