Nedräkning

Nu är det bara 34 dagar (!!!!) tills jag och Liam hoppar på ett plan som ska ta oss till andra sidan jorden  - vi ska äntligen fira jul med min familj och med mina vänner. Jag ser så mycket fram emot det. Senast jag firade jul i Sverige var december 2014! Jag lanande i Nya Zeeland oktober 2015 så jag har varit här ett bra jävla tag nu. 
 
Vi får se hur våra tankar kommer ligga efter den här resan. Vi har pratat om att flytta till Sverige och testa på livet där. I samma veva pratar vi faktiskt om att kanske försöka skaffa barn så småningom och då är ju frågan om vi ska vara i Nya Zeeland då eller ha sett till att vi redan bor i Sverige? Och sen vill jag att mina barn ska vara svenska medborgare och jag tror att man måste vara född i Sverige för att automatisk bli svensk medborgare? Lite osäker på den fronten, haha. Kan mer om nya zeeländsk invandring politik och policys än den svenska. Antagligen för att jag själv är en invandrare här och har gått igenom en hel del visum processer, jösses. 😵
 
Sist jag gick på en julmarknad var 2014 och här är några bilder från den. 
 
 
 
 
gamla stan