Skönt med vår, men...

Jag har sett på Instagram och dylika sociala medier att våren har minsann kommit till Stockholm och eftersom jag är en "true Swede" så vet jag verkligen hur det känns att känna solen efter sex månader i mörker. Och jag förstår hur gärna man vill vara ute - dricka vin på uteserveringar, picknicks, promernader längst Strandvägen. Men i dessa covid-19 tider är det väl bäst att inte göra dessa saker? För att minimera spridningen av viruset? Det är väldigt intressant för Nya Zeeland och Sverige verkar ha gått mot olika riktningar angående hur den här pandemin ska behandlas. Nya Zeeland gick i lockdown när vi hade 100 fall eller något sådant, Sverige är fortfarande i full rulle och folk är ute och har sig? 
 
Vi lär ju se vilken regering som har gjort "rätt" för sig angående den här pandemin när allt är över, men jag måste säga att jag är orolig för nära och kära hemma i Stockholm med viruset. Det är väl i hundratals nu med folk som har dött i Sverige? 
 
I alla fall, här i Nya Zeeland är det inte vår. Vi börjar verkligen få höst. I helgen upptäckte jag att löven på träden börjar gulna. Riktigt mysigt! Måste börja hugga lite tändved så vi har så att det räcker ett tag. Det är ju relativt svårt i dessa dagar att åka till affären och handla smågrejer. Man gör gärna inte det då vi helt enkelt har blivit tillsagda: "Stanna hemma om du inte absolut måste till affären". Skönt att jag kan göra det i alla fall - jag är så otroligt uttråkad!
 
I skrivande stund sitter jag "på jobbet". Vi ska ha ett ZOOM-möte alldeles strax så det ska bli kul. Alltid roligt att se ens kollegor! 
 
 som sagt, hösten är här!
 
 vi har några chillis som växer i vårt "växthus", men de växer uppåt!?
 
 
#1 - - Pauline:

ja de hanteras lite annorlunda här..