Balansen mellan jobb och livet

God morgon och glad alla hjärtans dag! 💓 Jag hoppas dagen spenderas med någon ni tycker om! 
Jag sitter i skrivande stund i köket med en kopp kaffe och Stubby sitter och stirrar på mig. Han tycker nog att jag är ganska tråkig och att vi borde gå på en promenad. Ska bara njuta av att ha ledigt först, bara lite... 
 
Ja, det är ju fredag idag och jag har ledigt. Inte p.g.a att det är alla hjärtans dag eller så utan för att vi har på jobbet har börjat med att vi endast jobbar fyra dagar per vecka istället för fem dagar. Så vi jobbar 32 timmar per vecka men får fortfarande betalt för 40 timmar. Anledningen är att våra chefer tror och hoppas att produktiviteten kommer öka och de förväntar sig att vi fortfarande kommer göra vårt jobb ordentligt och leverera kvalité till våra kunder. Mina kollegor och jag tycker att det än så länge känns som en jättebra idé och den här veckan har fokus faktiskt varit "spot on". Vi har alla fått mycket gjort och jag hoppas också att mina kollegor inte känner sig stressade över att de har en dag mindre att jobba. 
Veckorna innan vi kickstartade den här 4 dagars jobbveckan gjorde jag mycket research angående verktyg vi kan använda för att se till att produktiviteten fortfarande är på topp! Det har varit väldigt kul och det har fått mig att sakna skolan lite!? Det är ju kul att lära sig saker och det är "kul" att skriva uppsatser! Och nu när jag har fredagar ledigt har jag faktiskt funderat på om jag kanske ska plugga någon kurs av något slag? Eller faktiskt ta tag i min "soap business"? Ja, jag har ju fått för mig att börja göra egna tvålar och om jag blir tillräckligt bra kanske man kan börja sälja några på sidan om? Vi får se. 😊
 
Något annat då? Vädret har varit kanon här i Wellington och tyvärr har vi vattenrestriktioner runt om hela landet. Det är torrt och det har inte regnat på flera veckor. Mina grönsaker lever fortfarande (tack o lov) men man blir väldigt medveten om hur mycket vatten man faktiskt använder varje dag. Jag försöker verkligen inte slösa vatten, som till exempel inte tvätta kläder så ofta (se till att tvättmaskinen är full), duscha inte mer än nödvändigt och låt inte vattnet rinna medan man tvålar in sig eller sätter shampoo i håret. Sådana saker gör stor skillnad när det kommer till användning av vatten. Lite tips! 
 
på lunchrasterna brukar jag gå ner till vattnet i Wellington och bara njuta av utsikten
 
 
 
häromdagen mötte jag upp med liam och vi käkade lunch. utsikten
 
jag och min lilla prins
 
jag och min oranga tröja idag. mina ögon "hänger" ganska mycket idag. börjar väl bli gammal....