Ute på landet


EN ÄLG! 


Försöker fånga världens vackraste måne och såklart gick inte det... 

HEJ! Jag är ute på landet. Eller ja, det är  en ö nära Ekerö. Men det känns verkligen som landet! Det finns en mataffär ute som har stängt på söndag, stänger 14 på lördag och stänger kl 19:30 på vardagar. Jag har levt i världens lyx med två mataffärer nära mig som stänger 21 respektive 22 - luxury life. 

Jag är här ute med Sofia. Hennes mamma och sambo har flyttat ut hit så vi hänger här. Igår visade Sofias mamma och sambo oss området de bor i. De visade oss stranden som är i närheten, bastun, skogen, livet på landet. Och rätt var det är under vår promenad springer en älgko ut från en skogsdunge framför oss! Det är ganska komiskt för jag frågade de under promenaden om de sett mycket djur här ute. De sa att de sett kanske något rådjur men annars ingenting. Och så såg vi en älg under promenaden! Jag kan påpeka att en kväll för några veckor sedan när jag och Sofia åkte hit körde vi nästan på en grävling här ute! #wildlife