Ditten och datten

Länge sedan jag skrev något här. Som vanligt har det varit full rulle här på andra sidan jorden. Jul och nyår firades i Te Puke. Trots att jag har haft grova attacker av hemlängtan så var det så skönt att inte fira jul och nyår på ett hostel. Tracey och Jamie var de första vi bodde hos när vi kom till Nya Zeeland och de var så välkomnande. Det kändes som ett andra hem, något som underlättar en hel del när man är på resande fot. 

Själva juldagen spenderades först med lite mountain-biking i Redwoods, Rotorua. Jag älskar att cykla och har svårt att tänka mig ett bättre sätt att börja en varm sommardag. Vi cyklade dock, enligt mig, alldeles för kort. Jag tror att vi bara cyklade i två timmar, men det kändes inte som två timmar! Vi ska definitivt göra det igen! 
På kvällen åkte vi till Jamies syster. Där var i stort sett hela hans släkt. Det kändes lite stelt precis när jag och Sofia kom dit för alla vände sig om och tittade på oss men ingen sa  något. Så vi stod där och vinkade lite stelt. Men den här känslan av att känna sig obekväm försvann väldigt svårt. Det var en väldigt mysig julafton och vi båda fick julklappar faktiskt. Vi förväntade oss inte en enda present faktiskt så vi blev jätteglada. :) 

Under nyår kom en hel del av Tracey och Jamies vänner över. Det var kanske 15 personer där och 8 hundar, så fullt hus minst sagt. Vi åkte på en waterslide, åt grillat kött, drack öl och drinkar och hade det hur kul som helst! Vi stannade i Te Puke från den 20e december till 6e januari, så även denna gång var vi i Te Puke väldigt länge. Vi åkte faktiskt också till Hobbiton en dag, tack o lov. Jag var lite orolig att vi inte skulle komma iväg dit för jag glömde hela tiden bort att Hobbiton existerade. Enligt mig ser hela Nya Zeeland ut som Shire, så jag antar att det inte hade stört mig så mycket om vi hade missat det. 

Nu är vi i Wellington och har varit här sedan i söndags. Vi bor hos Traceys brorsa och hans rumskompisar. Det har blivit mycket alkohol, det kan jag inte neka. Så än så länge har Sofia och jag bara tagit det väldigt lugnt under dagarna. Städat har vi visserligen gjort också, lite för stökigt är det här emellanåt. Så kan vi inte ha det, inte om vi ska stanna här i tre veckor hah. :)