Alice Through The Looking Glass

Jag hade nästan helt glömt bort att en ny film om Alice Kingsleihgh kommit ut. Hur många år sedan är det sen första filmen kom ut? Två? Tre? Jag minns inte, MEN jag minns att jag egentligen inte var så jätteimponerad av den filmen. Jag har ju spelat så mycket spel om just Alice i Underlandet och jag har kommit fram till att det måste vara "psycho" för att jag ska uppskatta det, haha. För kom igen, hon är ju mentalt sjuk? Ni borde testa att spela "Alice in Wonderland - Madness Returns". Sjukt bra spel, helt flippat! 
 
I alla fall, igår tog jag mig in till stora staden för att se Alice i Spegellandet. Madde och Nicole skulle se den så jag bjöd med mig själv. Jag är faktiskt förvånad över hur bra filmen var! Filmen innehöll mycket skämt som jag tyckte var roliga och Alice får tag i en mojäng som hjälper henne att resa i tiden, vilket gjorde att man fick se mycket av Underlandet från förr. Det var jätteintressant att se faktiskt. Att få se prinsessorna Mirana och eh, The Red Queen (minns ej vad hon hette, hon med stort huvud) vara barn och faktiskt vara syskon. De har ju brytt sig om varandra en gång i tiden. :) Den här filmen var bra. Det fanns en bra mix mellan allvar och skratt och den är såklart betydligt bättre gjord än den första filmen när det kommer till CGI effekter osv. Men jag kan ändå känna att nu har jag sett den här filmen så jag behöver inte se den igen. :)