ditten och datten

Glad första augusti! Jag är kan inte riktigt förstå att vi är redan i månad nummer åtta!? Vart har det här året tagit vägen? Jag ser så mycket fram emot 2019. Det här året har varit piss och att bara ha 2018 bakom mig vore så skönt! Jag vet att man kan "start fresh" när som helst egentligen, men jävlar vad 2018 har varit skit. Vinterdepp, problem med pojkvän och jobb, regn, vind, kallt och piss. Tack och lov känns det sakta men säkert som att jag går mot bättre tider, går mot en bättre attityd. 

Den här veckan har inte varit så händelserik. Jag gick ut och käkade middag med en nyfunnen kompis Ida. Vi gick till Chow, en asiatiskt restaurang mitt i centrala Wellington. Jättegod mat och ännu bättre drinkar. Det var så kul att hänga med Ida, hon och jag är så lika! Ida kommer från Norge men man märker att Sverige och Norge har vääääldigt lika kulturer. Plockgodis är nog det viktigaste i båda kulturer.😉 

Nu sitter jag här på jobbet och planerar lite. Nästa gång åker vi till Melbourne så det är jag taggad över! Jag försöker lista ut vem som ska passa hundarna och hur vi ska ta oss till flygplatsen! Det löser sig nog. 😊 

Igår käkade vi pasta med qornfärs eller vad det nu heter. Vi har dragit ner på vår köttkonsumtion här hemma! 

Ser lite blekt ut med planer just nu haha