bara lite uppdatering

God morgon allihopa! Det vräker här borta i Nya Zeeland och det är fortfarande relativt mörkt ute. Hösten har verkligen kommit hit. Jag är dock ändå ganska taggad på hösten. Det är något fräscht med förändring i säsonger och höstmodet är ju den absoluta favoriten.

Det tog oss ett bra tag att ta oss in till stan imorse. Så fort det regnar verkar folk glömma bort hur man kör bil och det blir bara katastrof på motorvägen. Tur att det inte är jag som kör på mornarna – hade ju blivit jättestressad! Det är synd att det tog en sådan tid imorse för planen var att jag skulle sitta och söka lite jobb såhär på morgonkvisten. Jag brukar ju vara i stan minst en timme innan jobbet börjar så Liam föreslog att jag kanske borde utnyttja den tiden till fullo. Som sagt, tyvärr blev det inte så idag för jag börjar jobbet om 15 minuter…

Ja helgen då? Den var ganska bra faktiskt. Fixade naglarna i fredags och på kvällen hängde jag hos Sofia. Vi har inte träffat på ett ganska bra tag så vi hade mycket att ta igen! Lördagen spenderades i Upper Hutt (en förort här i Wellington) med Liams föräldrar, syskon och syskonbarn. Det var så mysigt! Jag kan definitivt  känna att min ”biologiskaklocka” ticka för fullt! Jag känner mig redo för att ha barn och jag vill ha barn med Liam. Dock kanske vi inte är finansiellt stabila just än, så vi får vänta lite med det.

lilla jag på boneface brewery