The Walking Dead

 
För några månader sen fick jag ett SMS av min kompis Oskar där det stod "Du måste pröva på att spela The Walking Dead". Han lyckades övertala mig med bara det där och jag tillbringade några kvällar hemma hos honom och spelade spelet. Jag blev fast. Spelet var så välgjort och storyn var grym. När jag klarade spelet visste jag inte riktigt vad jag skulle göra med mig själv (åh gud vad patetiskt det låter). Oskar sa att ett nytt spel ska släppas i år, vilket gjorde mig väldigt glad. Men jag kunde ändå inte släppa The Walking Dead helt. Så vad gör jag? Jag börjar följa serien istället. 
 
Jag har precis sett klart den första säsongen som består av sex avsnitt, något som jag vet att Oskar nämnt förut men jag hade helt glömt bort. Jag har suttit som fastklistrad framför serien och helt plötsligt så var första säsongen slut. Hur gick det till? Nu är i alla fall första säsongen slut för min del  och det är dags att kolla på nästa säsong, haha. 
 
Men jag rekommenderar verkligen den här serien för alla som gillar blod, våld, spänning, skräck, nervkittlande serien. Man kan nästan förstå vad den handlar om; döda människor som är uppe och går. Vi kallar dom för zombies ;) Man får följa Rick och hans familj och vänner när de gör vad de kan för att överleva och övervinna människans undergång.