I did it!


I did it! Jag kom upp imorse och gick på läkarbesöket som jag hade bokat! Ni förstår, i två års tid har jag haft en knöl i nacken som vuxit och vuxit. Det tog mig två år innan jag vågade kolla upp det. Tänk om det var en tumör? Visst tänker man att man borde kolla upp sig om man får en knöl som växer i nacken men det var just det - tänk om det var en tumör? Det var själva resultatet som jag var livrädd för.
Men tur är (var?), så var det ingen tumör. Det var en fettknöl och det var den som jag tog bort idag. 
Ingreppet gick väldigt fort, en halvtimme eller så. Kirurgen som skar upp mig och drog ur fettknölen (han bokstavligt talat drog, jag skojar inte) har jag besökt förut när jag tog bort leverfläckar. Jag rekommenderar vekligen Läkarhuset på Hötorget. Man blir bra bemött och läkarna verkar veta vad de håller på med. 

Mamma följde såklart med eftersom vi alla vet att jag brukar må extremt dåligt vid sjukhusvistelser. Det var jag väldigt tacksam över och jag är ytterst tacksam över att jag inte svimmade. Überbart! 

Nu har lokalbedövningen avtagit och det känns emellanåt vid såret. Ska ta bort stygnen om två veckor, yeey! 
På tal om lokalbedövning: fan vad ont det gör!!! Fy fy.