Dag i stan!

hängde på beckholmen
 
hängde i en park på djurgården
 

Både i fredags och i lördags var jag ganska bra på att checka ut från vad som kallas "studier" och "skola". Stockholm har bjudit på alldeles för fint väder för att jag ska sitta hemma och bry mig om min framtid. Igår åkte jag till stan vid elva tiden och hängde där ända fram till halv sex! Det var jag och Madde (a.k.a. Paul) som gjorde stan osäker. 
 
Vi började med att gå till Djurgården och la oss i parken som ligger belägen precis vid Djurgårdsbron. Där insåg vi att vi var jätte hungriga och bestämde oss snabbt för att gå och käka på en uteservering. Vi hamnade på en restaurang som hade världens godaste carbonara, men servicen var sämst! När vi kom till serveringen fanns det en skylt där det stod: "Vänligen invänta en hovmästare för bordsplacering!". Vi väntar. Ingen kommer. Slutar med att jag går fram till en servitris och säger "ja, vi vill ha någonstans att sitta?". Det som var konstigast var att servitriserna/hovmästarna (whatever) stod tre meter ifrån oss? Och vi såg att de var väl medvetna om vår närvaro. Jaja, när vi väl sitter ner tar det jätte lång tid innan vi får beställa vår mat, lång tid innan vi får vår dricka, ännu längre tid innan vi får se på vår nota och ytterligare längre tid innan vi ens får betala. Haha, nej de var helt kassa och hade ingen koll på att vara "service-minded". Hela lunch vistelsen slutade i 257kr fattigare (de fick ingen dricks!). Tur för dem att maten var gudomlig. 
 
Efter denna lunch gick vi in på Djurgården och hamnade på Beckholmen. Där satt vi tills vi kände att det var dags att gå hem. Gårdagen var verkligen en hur bra dag som helst! Det var jätte länge sen det bara var jag och Madde som hängde och jag insåg igår hur mycket jag saknat det! ♥