20161219

Oj, som vanligt har jag varit dålig på att uppdatera här. Solen har kommit till Nya Zeeland så datorn blir lite undanstoppad helt enkelt. :) Sedan sist har inte så mycket hänt i mitt liv. Jag har jobbat en hel del, vilket är jättekul! Jag trivs väldigt bra med mina kollegor och arbetsuppgifterna är väldigt enkla så just nu är det jättebra. Såklart vill jag ha ett jobb som på riktigt utmanar mig men det får komma lite senare. Jag har bara jobbat på Decjuba i en månad nu och tänkte vara där ett tag till. Eller ja, hoppas att de vill ha mig ett tag till i alla fall. 
 
Den senaste veckan har jag varit och julshoppat. Jag och Sofia åkte till ett köpcentrum som ligger i Porirua, en förort i Wellington. Det gick as bra. Jag hittade klappar till alla som jag skulle köpa till trots att jag inte hade en aning om vad jag skulle köpa. Det var jättemysigt, vi var där i tre - fyra timmar. Det var helt enkelt en väldigt bra shoppingrunda. Jag letade också efter ett par skor som det var tänkt att jag skulle ha på mig på en julfest som vi var bjudna på. Och gissa vad? Jag hittade ett par jättefina skor! Sen hittade jag ett par som jag tänkte att jag kunde ha på mig till vardags också. :) 
 
Julfesten vi var bjudna på var en fest som Liams jobb höll i. Festen var världens flopp, skit tråkig. Jag och Liam stack tidigare och åkte hem och tittade på film istället. Gjorde kvällen så mycket bättre!
 
mina "vardags"skor
 
skorna som jag hade på mig på festen :)