Stressad

Okej, dan före doppardan. Nu är det jul igen. Hur kan tiden ha gått så fort igen? Jag har köpt klappar till alla men sen när jag tittar under granen ser det ut som att de andra i hushållet har gått cray på klappar. Jag har bara köpt en klapp till var och en men det ser ut som om de andra har gjort mer än så. Usch, nu känner jag mig jättestressad över det. Det känns om om jag måste köpa något mer till alla eftersom att de andra har ju köpt mer än en sak. Och nu när jag sitter och tänker på det här så blir jag så förbannad. En högtid som handlar om att vara givmild har nu egentligen gått till en tävling - vem kan köpa mest klappar och vem får den dyraste presenten. Jag blir verkligen jättestressad över hela den här grejen. Jag vill inte ens fira jul. Det finns ingen snö här, det är ljust hela tiden, det är varmt. Allt är helt motsatsen till vad det ska vara. Och jag är alldles för stressad. Jag har aldrig varit såhär stressad över jul förut och jag känner inte ens någon julkänsla! Hur går det här ihop? Nä, nästa år skippar jag jul. Det här är bara fär mycket.