If I don't do laundry today, I'll buy new clothes tomorrow

Tisdag idag och jag är hemma "själv". Sofia och Tom är visserligen hemma men Liam är i Auckland i natt så jag får sova själv. Usch, det känns jättejobbigt. Det här blir första gången jag sover själv en hel natt i den här sängen. Jösses, tänk om det blir en jordbävning i natt!? Nej så får jag inte tänka. Jag tänker faktiskt vara lite busig och ha Stubby i sängen i natt. Berätta inget för Liam.
 
Dagen då? Den har varit jättebra! Jag har idag jobbat första dagen på mitt nya jobb. Jag har fått en tjänst på ett klädföretag som heter Decjuba. Jobbade från 8 till 16 idag mitt i stan så idag blev det kollektivtrafik till jobbet. Liam skjutsade mig till jobbet imorse så tog jag tåget. Fick åka buss hem sen vilket var intressant. Visste ni att på bussarna i Wellington står det ingenstans vilken som är nästa busshållplats? Busschauföffren ropar inte ens ut vad nästa hållsplats är, så det är verkligen at gissa sig fram. Det gick bra för mig idag dock. Imorgon ska jag tillbaka för ett personalmöte! Det ska bli kul! 
Jag trivs jättebra på nya jobbet. Jag har en massa kollegor som skämtar, skrattar och är hjälpsamma. Kunderna är mysiga och alla kläder är sååååå najs att titta på! Och känna. Och köpa.. Vi har ganska bra personalrabatt så jag är nöjd. Så i det stora hela har dagen varit aaaaaaaaawesome! Saknar bara Liam ♥