Bakslag

Det har varit så mycket att göra, non-stop pappersarbete. Jag fattade att det skulle bli relativt mycket pappersarbete, jag menar jag har ju flyttat till Nya Zeeland. Självklart kommer det vara mycket pappersarbete, men såhär mycket?! Jösses. Vi har drunknat i papper, allt från visumrelaterade grejer till skatteverket. När man också känner att man klarat av en sak, då ringer någon kostymnisse och säger att de behöver mer papper. Jag har nu fått ett snällt mail från IRD (Nya Zeelands version av skatteverket) där det står att det saknas dokument för att avslutna min ansökan. Dokument som IRD-kontoret sa tidigare till mig att det "inte var nödvändigt". Det är ofta som en sak sägs för att senare visar det sig att det inte alls stämde. All den här skiten har tagit så mycket energi, jag är helt utmattad. Jag har haft sömnsvårigheter ända sedan jag kom till Nya Zeeland. Listan av allt som behövs göras blir aldrig mindre. 
Visumansökan är inskickad. Så nu väntar jag. Antagligen i en månad innan jag får veta om jag får stanna eller inte. Jag vill  bara få ett godkänt visum, ett godkänt IRD-nummer och ett jävla jobb. Hur svårt ska det vara?