Börjar kännas som ett kök

Påskhelgen är över och jag hoppas att alla har haft en bra helg. Jag hade en sjukt bra helg faktiskt. Jag var ledig i torsdags och butiken var stängd på långfredagen vilket gav mig två dagars ledighet. Sen var butiken stängd på söndagen också och jag behövde inte jobba på måndag så helt plötsligt fick jag ytterligare två dagar till! Det bästa var att jag fick betalt för fredagen och måndagen eftersom jag i vanliga fall är schemalagd då så de måste ge mig betalt, även om de har stängt. NAJS! 
 
Så i lördags efter jobbet firade jag och Liam att jag hade fått ett nytt visum. Vi köpte champange (väldigt onödigt kände vi efter vi börjat dricka då det är så äckligt!), åt snacks, god middag och njöt av varandras sällskap. Det är ju bara jag och Liam i hushållet nu och det är faktiskt väldigt skönt. Man känner efter ett tag då man varit i ett förhållande att man vill att ens levnadssituation ska bara vara "oss två". Inte en massa andra. Dock ska vi försöka hitta en rumskompis, kommer hjälpa mycket med hyran. 
 
På påsksöndagen gjorde jag inte ett jävla smack. Jag tog en väldigt långpromenad på Stubby i höstsolen och sen kollade jag på serier hela eftermiddagen. Jag kollade klart på serien "13 reasons why", en serie om självmord i korta drag. Det är en typiskt amerikansk tonåringsserie, men med ett jävligt bra budskap - var snälla mot varandra! 
 
Måndagen bjöd på sol och måleri. Jag och Liam målade i köket så nu är det ljust och fint. Vi hann inte klart med allt som vi hade tänkt hinna med så  jag målade faktiskt lite idag då jag är ledig. Jag känner mig så vuxen! Vad jag dock såg när jag tog korten här nedan är vad jag egentligen borde ha gjort var att tvätta fönstrerna! 
 
 
min absoluta favorit i köket. det doftar så jädrans gott! dyrt som satan var den här rackaren, men så värt det. måste defintivt införskaffa mig fler. jag är helt galen i dem!