Little by little

När jag bodde i Sverige över sommaren (jösses, älskar svensk sommar - doft av blöt asfalt, ljusa mornar, ljusa nätter, cykelvänligt, grönska!) började jag äta endast vegetarisk mat. Det hela började med att syrran inte åt kött och eftersom jag inte lagar mat så blev det vegetariskt hela tiden. Gick ganska snabbt från att bara vara middagarna till att jag faktiskt gjorde medvetna val att inte äta kött. Sen flyttade jag till Nya Zeeland och då blev det svårare. Det är ganska dyrt att köpa bra mat som har protein och allt det där i sig och sen att hela hushållet älskar kött gjorde det svårt.. I alla fall, jag äter kött nu men försöker trappa ner!
 
Vad jag gjorde istället för att försöka vara mer "miljövänlig" var att börja använda veganska hud- och hårvårdsprodukter istället. Body Shop och Lush är bra ställen där man kan köpa sånt på. Och som jag precis upptäckte tack vare Sofia som köpte det i födelsedagspresent - BonbonveganSofia köpte en body wash som hette "Birthday cake" och den doftar så gott!! Doftar som världens godaste tårta så jag går på riktigt omkring och doftar som en godbit, hur underbart är inte det? Måste planera redan nu att införskaffa mig fler smaker. Need my sugar rush.. ;)
 
 
Detta är mina soon to be's