Länge sen!

Nu var det ett tag sedan jag tog mig tid och satte mig framför datorn. Jag har känt mig så stressad trots att jag faktiskt har haft semester. Det var också den första riktiga semester jag haft sedan augusti 2017 då jag och Liam åkte hem till Sverige i fyra veckor (för övrigt en av de bästa resorna jag någonsin gjort – åkt HEM!), så det var mer än nödvändigt att få en paus från vardagen.

jag och Liam på kräftskiva när vi var i Sverige

Resan började med en 6 timmars biltur upp till Bay of Plenty. Liams syster bor där och vi besöker dem nästan aldrig så det var verkligen dags att åka dit. Vi bodde i deras uppgraderade garage, vilket fungerade alldeles utmärkt för oss. Liams syster har två småbarn så det var ganska skönt att vi kunde gå iväg och få liten egen tid om det behövdes! Jag älskade att spendera tid med barnen dock, det gav mig så mycket glädje och mig att tänka en hel del på att en dag kommer jag och Liam antagligen ha småbarn som springer omkring och skapar kaos. Förr har den tanken skrämt mig något enormt men nu gör det mig bara glad. Kanske beror det på att jag är äldre eller att jag har ett stabilt förhållande med en partner jag ser en framtid med?

på tauranga strand
 
på väg upp till bay of plenty
 
liam och hans systerdotter

Vi mötte upp mina föräldrar i Tauranga på lunch. Mamma och jag grät medan pappa och Liam stod och kollade på oss. Jag blev översköljd med en sån enorm glädje över att få krama min egen mamma efter ett och ett halvt år. Den känslan… Helt otrolig! Vi hängde med mina föräldrar hela dagen för att sedan säga hejdå till päronen igen. De skulle till Hobbiton dagen efter men vi hade planer att mötas upp längre ner på våra äventyr!